Bugün dünya genelinde milyonların bildiği bir marka haline gelen Getir, aslında İstanbul’da bir fikirle başladı: “Market ürünlerini 10 dakikada teslim etmek.”
Başlangıç: Çılgın Görünen Bir Fikir
2015 yılında Nazım Salur (BiTaksi’nin kurucusu), Türkiye’de yeni bir girişim başlattı. İnsanların her gün kullandığı temel market ürünlerini, siparişten sadece dakikalar sonra kapısına getirmeyi hedefliyordu.
O dönemde “10 dakikada market” fikri birçok kişiye imkânsız göründü. Hem lojistik hem de operasyon açısından çok zordu. Ama ekip bu vizyonu hayata geçirmek için mikro depo (dark store) modelini geliştirdi. Şehirlerin çeşitli noktalarına küçük depolar kurdular ve motor kuryelerle siparişleri hızla teslim etmeye başladılar.
Hızlı Büyüme
Getir, İstanbul’da kısa sürede popüler oldu. İnsanlar özellikle akşam saatlerinde ya da ani ihtiyaçlarda bu hızdan vazgeçemez hale geldi.
-
2017’de İstanbul dışındaki şehirlere açıldı.
-
2019’da farklı ürün kategorilerini ekledi (GetirYemek, GetirBüyük, GetirSu).
-
2020 pandemi döneminde online sipariş patlamasıyla büyümesini katladı.
Global Yolculuk
2021’de Getir, Londra’ya açıldı. Ardından Almanya, Fransa, Hollanda, ABD gibi büyük pazarlara girdi. Kısa sürede “10 dakikalık market” konseptini dünyaya taşıyan ilk Türk şirket oldu.
Rekor Değerleme
Getir, 2021’de aldığı yatırımlarla 11,8 milyar dolar değerlemeye ulaştı ve Türkiye’nin en değerli girişimlerinden biri haline geldi. “Unicorn” (1 milyar $) seviyesini çoktan aşarak “decacorn” (10 milyar $ üstü) oldu.
0 yorum